Client-side rendering van 3D-grafische inhoud die wordt gehost op een externe contentserver kan leiden tot lange opstartvertragingen, omdat de inhoud eerst gedownload moet worden voordat deze lokaal kan worden weergegeven. UHasselt heeft daarom een progressief netwerkstreamingframework ontwikkeld voor 3D-inhoud, waarmee client-apparaten geleidelijk een steeds completere versie van de 3D-scène kunnen renderen terwijl deze wordt gedownload, vergelijkbaar met hoe videostreaming werkt op populaire platforms zoals YouTube en Netflix. Het framework kan rechtstreeks worden gebruikt in webbrowsers of geïntegreerd worden in 3D-engines zoals Unity.
Client-side rendering van 3D-grafische inhoud die wordt gehost op een externe contentserver kan leiden tot lange opstartvertragingen, omdat de inhoud eerst gedownload moet worden voordat deze lokaal kan worden weergegeven. UHasselt heeft daarom een progressief netwerkstreamingframework ontwikkeld voor 3D-inhoud, waarmee client-apparaten geleidelijk een steeds completere versie van de 3D-scène kunnen renderen terwijl deze wordt gedownload, vergelijkbaar met hoe videostreaming werkt op populaire platforms zoals YouTube en Netflix. Het framework kan rechtstreeks worden gebruikt in webbrowsers of geïntegreerd worden in 3D-engines zoals Unity.
Ons framework voor de progressieve streaming van 3D-grafische inhoud is geschikt voor uiteenlopende toepassingen:
We staan open voor strategische samenwerkingen om deze technologie in de industrie te introduceren. Ons onderzoekslaboratorium biedt mogelijkheden tot samenwerking via consultancy, onderzoeksprojecten en licentieovereenkomsten.
Het onderzoek dat tot deze resultaten heeft geleid, ontving financiering van het Horizon Europe-programma van de Europese Unie onder subsidieovereenkomst 101070072, MAX-R (Mixed Augmented and eXtended Reality media pipeline).
Duik in het onderzoeksportaal en ontdek alle mogelijkheden.